ریزش یکدست بورس‌ها در جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با ادامه تحقیقات در خصوص راه های مقابله با کرونا واکسن های جدید در حال ورود به بازار هستند. شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرده است واکسن جدید ساخت این شرکت می تواند تا ۸۸ درصد برابر کرونا ایمنی ایجاد کند. با این حال برخی از گزارشات حاکی از واکنش های شدید آلرژیک افراد دریافت کننده واکسن های موجود بوده است که در برخی از موارد حتی به مرگ فرد ختم شده است. اگر واکسن ها موفق به ایجاد ایمنی در سطح همگانی نشوند این نگرانی وجود دارد که شاهد جهش های مجدد ویروس کرونا و بروز آن به شکل نیرومندتر باشیم. 

رشد اقتصادی منفی ۳.۵ درصد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ حتی بدتر از چیزی بود که در رکود بزرگ ۲۰۰۹ به ثبت رسید و این مساله، لقب بدترین عملکرد اقتصادی را از زمان جنگ جهانی دوم از آن ۲۰۲۰ می کند. سال ۲۰۲۰ برای بازار کار نیز سال بسیار بدی بود و ۱۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر بیکار هستند.طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تنها رشد اقتصادی منفی ۱۱.۶ درصدی سال ۱۹۴۶ از عملکرد اقتصاد در سال ۲۰۲۰ بدتر بوده و نوار ۱۱ سال رشد اقتصادی مثبت نیز در نتیجه این اتفاق پاره شده است.

بانک مرکزی آمریکا در نشست اخیر خود همان طور که انتظارش می رفت نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده صفر درصدی باقی نگه داشت که این مساله باعث نگرانی معامله گران از تداوم روزهای سخت اقتصادی شده است. سرمایه گذاران اکنون منتظرند که روند تعامل وزیر خزانه داری جدید آمریکا با بانک مرکزی این کشور مشخص شود هرچند با توجه به سابقه ژانت یلن در ریاست فدرال رزرو انتظار می رود همکاری بین این دو نهاد بسیار بهتر از سال های قبلی باشد.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه