ریزش دوباره شاخص‌های بورس در آمریکا و آسیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ پس از چهار کاهش متوالی میزان درآمدهای دولت آمریکا افزایش پیدا کرده است که این مساله می تواند باعث افزایش توان دولت در حوزه مخارج و تقویت رشد اقتصادی در ماه های پایانی سال شود. با این حال انتظار می رود اقتصاد آمریکا امسال رشد منفی را تجربه کند و بدترین عملکرد خود را طی یک دهه اخیر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به ثبت برساند. طبق اعلام سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه اکتبر به سه تریلیون و ۴۱۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار رسیده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به اکتبر به ۱۹ تریلیون و ۷۸۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معامله گران منتظر مشخص شدن پیروز این رقابت نفس گیر هستند. در حال حاضر جو بایدن- نامزد حزب دموکرات در اکثر نظرسنجی ها با اختلافی بین پنج تا هشت درصد از دونالد ترامپ- رییس جمهور فعلی آمریکا پیش است اما با توجه به تعداد بالای ایالت هایی که اختلاف رای بین دو طرف بسیار ناچیز است، پیش بینی برنده نهایی دشوار شده است.

اصلی ترین حوزه رقابتی در حال حاضر روی سه ایالت تگزاس، پنسیلوانیا و فلوریدا متمرکز شده و خود جو بایدن نیز گفته است اگر موفق به فتح فلوریدا شود، انتخابش به عنوان رییس جمهور تقریبا قطعی خواهد شد. با این در روزهای اخیر گزارشاتی از آتش گرفتن آرای دست کم دو صندوق رای و گزارشاتی از خرید رای منتشر شده که در صورت اثبات می تواند نتیجه نهایی را به اما و اگر بکشاند. 

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه